Annonssamarbete med Svensk Fastighetsförmedlning

Mäklarnas koncept för en lyckad bostadsaffär

En ny bostadsmarknad kräver nya lösningar och mer genomtänkta insatser för att göra en trygg affär som samtidigt ger bäst betalt.

Emelie Johansson och Johan Jansson på Svensk Fastighetsförmedling i Linköping.

Emelie Johansson och Johan Jansson på Svensk Fastighetsförmedling i Linköping.

Foto: Content Studio, NTM Media

Native2024-03-22 01:00
Detta är ett annonssamarbete.

Idag är det få som kan köpa utan att ha sålt sin bostad, men hur kan man sälja om man ännu inte har hittat något nytt? Mäklarna på Svensk Fastighetsförmedling har under lång tid arbetat fram ett koncept för att i största möjliga mån kunna lösa just detta - nämligen tjänsten Aktiv Matchning.

— Det är viktigare än någonsin att nyttja tiden och dra fördel av den, och det är just det Aktiv Matchning handlar om. Genom att vara ute i god tid och inte vänta in i det sista med sin försäljning finns det möjlighet att matcha sin bostad med rätt köpare och på så sätt göra en så bra affär som möjligt. Tiden kan vara direkt avgörande i en försäljning, förklarar Johan Jansson, fastighetsmäklare på Svensk Fastighetsförmedling i Linköping. 

undefined
— 100 % av våra affärer startar via Aktiv Matchning och mer än hälften av bostäderna säljs direkt till handplockade kunder hos oss, berättar Johan.

Med Aktiv Matchning arbetar man aktivt med att sälja bostaden från dag ett. Detta sker dels genom att annonsera bostaden på Svensk Fastighetsförmedlings hemsida, som har 700 000 unika besökare varje vecka, men även genom det unika annonseringsverktyget SMART som exklusivt erbjuds hos Svensk Fastighetsförmedling. Utöver annonseringen har fastighetsmäklarna även så kallade matchningsmöten. 

— Tillsammans går vi igenom vår portfölj och våra kunders önskemål, tidsram och behov. Vi har också stora kundregister med bevakande köpare. Här kan vi hjälpa kunderna utan stress och trygga köparna utifrån sitt nuläge till deras nästa hem, berättar fastighetsmäklaren och franchisetagaren Emelie Johansson. 

Hon fortsätter: 

— Med Aktiv Matchning är det säljaren som har taktpinnen och kan göra sin bostadsaffär på sina villkor utan att utelämna sig till köparens marknad. 

undefined
— Tillsammans går vi igenom vår portfölj och våra kunders önskemål, tidsram och behov, förklarar Emelie.

Vill du läsa mer eller få hjälp med Aktiv Matchning? Klicka här!

På kontoret i Linköping arbetar inte mäklarna efter en generell försäljningsprocess, utan agerar hantverksmässigt och anpassar varje bostadsaffär efter sina kunders behov och situation. Hos dem är det viktigt att kunden får rätt beslutsunderlag, förstår helheten i att göra en bra bostadsaffär och innebörden i att det idag krävs mer än att bara sätta i gång och hoppas på det bästa när det kommer till att sälja sin bostad. 

— Det är minst lika viktigt att själv vara en stark köpare som det är att sälja till en. Aktiv Matchning är vårt sätt att hjälpa till med helhetsaffären och skapar inte bara förutsättningarna för en bra försäljning, du får även en fingervisning gällande prisbilden och är själv förberedd när din nästa drömbostad dyker upp. 100 % av våra affärer startar via Aktiv Matchning och mer än hälften av bostäderna säljs direkt till handplockade kunder hos oss, därav är det ofta inte en affär som vi löser utan kanske ett kedja av flera utan att kunder ska behöva villkora sina kontrakt, avslutar Johan. 

Den här annonsen är producerad av en kommersiell skribent. Den är alltså inte skriven av någon av våra journalister på Corren.