Tjejerna tävlar i kategorin "Årets monter" efter att ha kommit tvåa i den regionala tävlingen. Det gäller att ha en monter som drar uppmärksamheten till sig och är informativ.

– Men det är nästan ännu viktigare hur vi agerar där. Hur vi presenterar vår produkt, säger Elin som driver Reflexit tillsammans med tre kompisar från Platengymnasiet – Matilda Axén, Julia Samuelsson och Elin Sääv.

Produkten ja. Det är en ganska enkel, men ändå väldigt viktig och i bästa fall livräddande sak. Självhäftande, reflekterande klisterdekaler.

– Det går förstås att sätta dem överallt. Men vår affärsidé är att fästa dem på mobilskalet, det är många yngre som inte har reflexer på kläderna, säger Elin och fortsätter tala för varan.

– Många olyckor beror på att gående inte syns i mörkret. Med klisterdekalerna på mobilen kan man hålla upp den när man ska gå över gatan eller vill visa sig vid en busshållplats.

Det märks att Elin är van att sälja in UF-företagets produkt. Därför är det inte så märkligt att hon också ska tävla i kategorin "Sveriges bästa säljare".

– Jag får fem minuter på mig att "pitcha" – alltså presentera – vår produkt för en jury. De som går vidare får läsa på om och pitcha en annan produkt, som man inte själv valt.

Elin känner sig lite spänd, men på ett postivt sätt.

– Det är nog bra att vara lite nervös samtidigt som man behåller lugnet. Det gäller att hitta balansen, säger Elin.