– Det är fantastiskt roligt att vår satsning på papperstidningen, där vi under 2016 gjorde tjockare tidningar än 2015, nu visar sig i statistiken, säger Correns chefredaktör Christer Kustvik. I en tid där mediebranschen är i ständig förändring har vi valt att satsa både digitalt och på att fortsätta ge våra pappersprenumeranter bra och mycket innehåll.

Correns räckvidd ökar från 102 000 läsare under 2015 till 111 000 under 2016. Ungefär hälften av ökningen kan härledas till att e-tidningen numer ingår i statistiken.

– Läsarna går inte att lura, det gäller för oss att fortsätta producera bra journalistik och tillföra innehåll som gör tidningen bättre, säger Christer Kustvik.

Digitalt har Corren.se drygt 200 000 läsare varje vecka och totalt, med tidning, webb och tv sammanräknat, når Corren 81 procent av invånarna (16 år och äldre) i distriktet.