Den 28 mars spelas returen i Champions League, hemma på Linköping Arena. En vecka tidigare är LFC i England för det första mötet av två.

– Vi känner att det är en stor fördel att ha fått den andra matchen hemma. Får vi med oss ett bra resultat från bortamatchen så vet vi att folk är mer benägna att vara på plats när det ska avgöras, säger Peter Green. Och vi är erkänt hemmastarka. Jag tror att vi bara förlorat fem, möjligen, sex matcher sen den här arenan invigdes.

Drygt 1 000 biljetter sålda med två veckor kvar. Det ger LFC en bra grund att stå på, men är ändå svårt att peka ut någon slutlig åskådarsiffra.

– Jag vill påstå att det också handlar mycket om vädret. Visst, fotbollstemperaturen höjs för varje dag som går, men så länge det är ganska vintrigt ute så blir det inte det där riktiga draget. Väldigt många av de vi pratar med snackar väder, så där hoppas vi att det blir en vändning snart. Men får vi med oss ett bra resultat från den första matchen kommer ändå den andra vågen i biljettförsäljningen att sätta fart.

– Vi kommer fortsätta pumpa på de sista veckorna som är kvar för att ytterligare höja intresset för matchen. Vi hoppas att så många som möjligt väljer att köpa sina biljetter tidigt, det underlättar för alla. Framförallt för publiken som slipper köa.

Manchester City är mitt uppe i sin säsong och ligger tvåa i ligan, bara en poäng efter Chelsea.

– Det är ett världslag vi får hit, rankade fyra i Europa. Det är inte ofta vi kan bjuda på det.