Mål
Anmäl dig till ett lopp. Bättre tider. Längre sträckor. Utveckla din löpteknik. Sätt upp nya mål med din löpning så blir det en sporre att orka ge sig ut trots höstens regnväder.

Musik
Gör spellistor med favoritlåtarna. Gärna låtar med ett tempo som passar din löpning. Orkar du inte göra en egen kan du sno en av kompisen.

Podsändningar
Springer du längre sträckor kan en podsändning eller en ljudbok vara ett alternativ till musiklistorna.

Puls-klocka med GPS
Att mäta kroppens reaktioner på olika tempon, nivåer och sträckor är kul.

Spring i naturen
Höstlöv på skogsstigen, doft av blöt skog och vackra vyer. Förena nytta med njutning.

Byt spår
Känner du igen varje sten och stubbe längs med spåret kan det vara läge att byta sträcka. Leta upp alla spår i närheten och beta av en i taget. Kanske hittar du en ny favoritsträcka.

Skaffa löparpolare
Prata med folk i din närhet om att göra dig sällskap. Ni behöver inte springa tillsammans, det räcker att göra varandra sällskap till och från passet.

Löparappar
Ladda ned en app till din telefon. Aktivera den vid löpning och dela med dig av ditt pass till alla på Facebook och Twitter. Alltid stör sig någon, eller möjligen peppas att också ge sig ut på ett pass.