Insändare Hur kan en svensk bank med så gott renommé sjunka så djupt? Det hade jag aldrig trott. Något har hänt i bankvärlden. I stort med penningtvätt. Och i smått. Då menar jag den lokala kundservicen här i Linköping. Vart har kundkänslan tagit vägen?

För några år sedan kunde man besöka en stor fin öppen bankhall där man kunde sitta ner bekvämt och samtala med en handläggare. Men hur är det i dag? Jo, man får stå skuldra mot skuldra i stort sett med andra kunder i en liten lokal. Väl framme hos en handläggare får man stå vid en lite rund pulpet där det knappast finns plats för ett A4-ark. Integritet obefintlig.

Att en bank som tjänar miljarder inte kan erbjuda sina kunder något bättre är bedrövligt. I sammanhanget vet vi ju att ett antal mindre banklokaler lagts ned, därmed ytterligare försämrad service. Dock finns inget att anmärka på banktjänstemännen, de gör sitt utan anmärkning. Vad gäller den gamla fina banklokalen, har den ju blivit ”livsmedelshall”. Är det kanske mer lönsamt än bankverksamhet?

Kalle C