Men en stigande arbetslöshet i den viktiga kundgruppen med personer i 20-årsåldern grusar utsikterna.
– Arbetslöshet kommer att vara ett problem för våra kunder, säger Nick Beighton, vd för ASOS.
– Vi oroar oss för våra kunder eftersom de kommande tre månaderna normalt sett handlar om festkläder, om att gå ut, gå till puben, julfester, allt det. Men vi har justerat vårt produkterbjudande därefter, säger han.
Aktien, som på det stora hela utvecklats starkt under året, tappar sju procent på Londonbörsen.
Under räkenskapsåret 2019/2020 som avslutades den 31 augusti ökade vinsten före skatt flerfaldigt, till 142 miljoner pund, motsvarande omkring 1,6 miljarder kronor, bland annat på grund av att många konkurrenter med fysiska butiker tvingats hålla stängt under coronapandemin. Det kan jämföras med 33 miljoner pund året före.
Omsättningen ökade med 19 procent till drygt tre miljarder pund, eller 37 miljarder kronor.