Men ett tillfälligt stopp, så kallad halvtidspaus, får det bli när han fyller 50 på måndag. Thomas firar med släkt och vänner, kompisgänget bjuder han om 14 dagar.
-- Jag trivs på motorcykeln, säger han, det har jag alltid gjort.
En och annan incident har det blivit, men inget riktigt allvarligt. Värst var det när Thomas för 15 år sedan väjde för ett rådjur och hamnade i diket med hjärnskakning och en nervskada i vänster arm. Då gick han sjukskriven i tre månader.
Men såväl Borén (f -54) som hans BMW (-78) kunde repareras. Snart var de i farten igen. Det var någon framskärm och något gaffelben som blivit utbytt. På maskinen alltså, om vi rätt uppfattade Thomas redogörelse.
Rimforsabon styr gärna de tre milen mot föräldragården i Larssvederna i Västra Eneby, som han sköter ihop med sin bror Hans Gustafsson. De röjer och planterar själva men låter Södra skogsägarna göra resten.
-- Ibland skulle jag vara sugen på att ta över skogsbruket, men det är lugnare att gå till verkstaden och stämpla ut klockan fyra, säger han.
Thomas jobbar på Saab i Linköping sedan 1986, då Parca Norrahammars fabrik i Kisa lades ner. Företaget var Saabägt och 19 man följde med till den nya arbetsplatsen.
Som arborrare på verktygsverkstaden sysslar han med både civil och militär produktion. Vad yrket innebär? Arborrning är, enligt uppslagsboken, verkstadsteknisk bearbetningsmetod med vilken hål med stor diameter görs.
-- Fräsning och borrning helt enkelt.
På fritiden blir det också full fräs, åtminstone när våren kommer. Så länge det fanns en mc-klubb i Kisa var han med där, men numera är det mest individuell körning som gäller.
Thomas har rent av åkt ifrån sitt gamla släktnamn.
I samband med giftermålet 1990 bytte han och fru Berit till hustruns farfars mors flicknamn, som då återuppstod efter ungefär 80 år.
Nu susar 50-åringen vidare mot nya mål och nya jubileer. Men han kostar på sig ett par snabbstopp för att fira, först med släkt och vänner och sedan med kompisar.