Hjälp att koppla biljetter på gång

Östgötatrafikens gamla biljettsystem stängs ner i juni.

Östgötatrafikens gamla biljettsystem stängs ner i juni.

Foto: Magnus Andersson

Insändare2020-03-14 05:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Svar på "Gör det lätt att ladda", 11/3.

Bytet till det nya biljettsystem görs steg för steg, för att till slut vara helt klart i mitten av juni. Då stängs det gamla biljettsystemet ner. 

Under april och maj kommer våra kundcenter och våra försäljningsombud att få försäljningsutrustning för det nya biljettsystemet installerad. Då kommer vi att kunna erbjuda precis det som insändarskribenten efterfrågar, nämligen personlig hjälp för kunder som önskar få biljetter kopplade till sitt nya kort, exempelvis 20 enkelbiljetter för en senior som reser i stadszonen. 

Installationen av ny försäljningsutrustning kan inte ske hos alla ombud samtidigt över en natt. Därför sker bytet av utrustning under några veckor. Vilka försäljningsombud som har hunnit få den nya utrustningen kommer vi att informera om på vår webbplats.

Av utrymmesbrist kommer försäljningsombuden inte att ha kvar den gamla utrustningen när den nya installerats. Våra kundcenter kommer dock att ha möjligheter att hjälpa kunderna både med det gamla och det nya systemet ända till och med den 14 juni.

Sofia Malander, vd Östgötatrafiken