Svar på "Digital teknik måste vara lättanvänd", 2/3.
Vi på Östgötatrafiken tycker att det känns mycket bra att kunna erbjuda kunder som vill ha hjälp att komma igång med digitala tjänster lite extra handledning.
Det finns många östgötar som idag har en så kallad smart phone men som enbart använder den för samtal och SMS. Majoriteten av dessa blir tacksamma när vi kan erbjuda dem några minuters hjälp för att de ska kunna komma ”över tröskeln” och blir mer digitala.
Det är precis det vi erbjuder på våra Digitala kvällar. Vid det första tillfället kom det glädjande nog över 25 nyfikna kunder som alla var ivriga att få lite handledning.
Vi ser fram mot att möta ännu fler östgötar på våra Digitala kvällar, i såväl Linköping som Norrköping. Och under mars, april och maj kommer vi även att besöka andra delar av vårt län för att informera om vårt nya biljettsystem och ge lite extra handledning kring digitala tjänster.
Om vi kan hjälpa våra kunder, inte bara med att komma igång med vår app och webb, utan även med appar och webbtjänster generellt, så gör vi gärna det som en viktig samhällsaktör.
Sofia Malander, vd Östgötatrafiken