Reaktion på "Skräptidningar är också reklam", Henrik Tidefelt, Corren 27/2:Jag har också irriterats över just gratistidningarna som kommer trots att jag inte vill ha dem!
Jag upplever att det redaktionella innehållet är mycket begränsat, mest verkar hela tidningen vara till för att sälja reklamplats och annonser.
Efter mycket rundringande kom jag slutligen fram till Posten, som delar ut dessa gratisblaskor. Tydligen så klassificeras de som samhällsinformation så därför delas de ut trots att det står "Ingen reklam tack" på dörren. För att slippa dem måste man specifikt skriva upp på sin dörr att man inte vill ha den och den och den tidningen.
Finns det någon ansvarig från Posten som kan förklara varför gratistidningarna klassificeras som samhällsinformation? Måste ytterdörren alltå se ut som en hel anslagstavla för att slippa smygreklamen?
Finns det någon från någon gratistidning som kan ha förståelse för att jag som enskild medborgare vill slippa bära dessa gratistidningar till pappersåtervinningen bara för att gratistidningarnas ägare ska kunna försörja sig som reklamplats?
OLOF ENGHAG