Jag vill dela med mig av mina upplevelser av Post Nords kundservice. För varje gång man ringer Post Nord får man höra något i stil med: "Post Nord, var god vänta".
Det börjar med att jag fick en SMS avisering från Post Nord angående ett paket till mig som privatperson. Där fanns en lång webbadress med ett nästan lika långt ID nummer på försändelsen. Men hemsidan som angetts fungerar inte och jag anmodas ringa, blir då nummer sju i kön och får ett otal muntra tillrop under de cirka femton minuter jag väntar. "Vi uppskattar att du väntar", "tack för att du väntar", "det är för närvarande XX samtal före dig". Och så fortsätter det i vad som känns som en evighet.
Men tillslut svarar en vänlig dam och kopplar mig till bokningen där jag bli nummer tio i kön. Under väntetiden få jag nu höra att jag borde gå in på en annan hemsida och boka. Men där gick det inte att få försändelsens ID nummer att ”fastna”.
Efter ytterligare cirka tio minuter svarar Hanna med vänlig mänsklig röst och fixar bokningen. Tack Hanna. Dessutom uppmanas man att ladda ner Post Nords app, men vad säger att den fungerar? I en vanlig fast telefon?
Det hela tog en dryg halvtimme och jag är nu mycket irriterat på Post Nord. Så pass irriterad att jag sedan länge undviker att handla hos företag som anlitar Post Nord.