Game Party: In Motion börjar med något så ovanligt som en handledning i hur man navigerar i menyerna. Och det visar sig nästan nödvändigt eftersom kropps- och rörelseigenkänningen inte är den bästa, utan den är ett problem spelet igenom. Spelet utnyttjar helt enkelt inte Kinectsensorn på ett optimalt sätt.
I Game Party: In Motion finns 16 minispel med varierande kvalitet. Jag började spela ett basketspel där kontrollen genast visade sig vara ett problem. Rörelseigenkänningen fungerade inte tillfredsställande. Kontrollen kändes nästan som om den levde sitt eget liv och det var svårt att kasta bollen. Det visade sig finnas flera andra minispel med samma problem. Bland dem ping cup där man skulle kasta en boll så att den träffade bägare och table hockey.
I andra minispel fungerade kontrollen betydligt bättre. Att kasta hästskor eller bönpåsar var inga som helst problem. Likaså fungerade boulespelet helt klanderfritt. Det enda problemet med dessa tre minispel var att de bara var kul att spela en kort stund.
Game Party: In Motion är i första hand ett partyspel där två personer kan spela samtidigt vilket höjer spelglädjen något, men den dåliga rörelseigenkänningen är ett aber. Dessutom finns ett spelläge där 4-16 spelare spelar en utslagsturnering.
Grafiskt är Game Party: In Motion ingen höjdare. Spelet utnyttjar inte den kapacitet som finns i Xbox 360 utan grafiken kommer inte upp i en kvalitet som är mycket högre än vad Wii kan prestera. Likaså är musik och ljudeffekter dåligt utförda.
Sammanfattningsvis kan jag inte rekommendera någon att köpa Game Party: In Motion. Det är alldeles för stora problem med kontrollen. Minispelen är antingen för lätta eller så blir de för svåra på grund av att kontrollen ställer till det.
Game Party: In Motion kräver att du har Kinect sensor.