Nästan 50 miljoner är med. Varje dag tillkommer 250 000 nya. Och med 400 000 registrerade ligger Sverige på sjunde plats på listan över länder med flest medlemmar.
Det handlar om Facebook - en av de snabbast växande sajterna på internet. Alla som är registrerade kan kolla vad vänner, och bekanta har för sig. Hur de mår, vilka politiska åsikter de har eller vad favoritfilmen heter.
Man kan gå med i olika grupper. Eller starta en egen. Det gjorde Anton Abele efter dödsmisshandeln på Kungsholmen i Stockholm. På bara några dagar gick över 80 000 med i hans grupp och 10 000 kom till Kungsträdgården och manifestationen mot gatuvåldet.
Att Facebook är en guldgruva för opinionsbildning har de politiska partierna redan insett. Samtliga riksdagspartier har numera grupper på sidan. Språkröret Maria Wetterstrand (mp) och partiledaren Maud Olofsson (c) har till och med egna profiler.
Att Facebook är en guldgruva för annonsörer och investerare fattade världens största sökmotor Google och mjukvarujätten Microsoft för länge sedan. I kampen om ensamrätten till att få sälja nätreklam utanför USA drog Microsoft häromdagen det längsta strået.
Marknaden för nätreklam är enorm. Den värderas i dag till 200 miljarder kronor. Men redan inom två år väntas värdet vara det dubbla. Att Google, Microsoft och andra företag som köper nätreklam är intresserade av att nå ut på Facebook är alltså inte så konstigt.
Det är inte heller något nytt att företagen vill få tillgång till den information som medlemmarna på sajter som Facebook lägger ut. Kartläggningen av surfandet för kommersiella syften är en het potatis - inte minst för att det går att tjäna stora pengar på det.
Men det har också väckt frågor om vem som egentligen "äger" informationen och vad företag som Google och Facebook får göra med den. I fallet Facebook innebär medlemskapet att bilder och det man har skrivit på sidan överlåts till företaget.
Att det finns så mycket information om oss tillgänglig ute på nätet innebär självklart konsekvenser för den personliga integriteten. Det är i dag nästintill omöjligt att vara anonym, vilket givetvis för tankarna till storebrorssamhället och George Orwells 1984.
Samtidigt kan vi kontrollera vad och hur mycket information som läggs ut på sidor som Facebook. Det är trots allt frivilligt att vara med. Men det gäller ändå att ha konsekvenserna klara för sig, vilket många nog inte har i dag.
Den senaste tidens kritiska granskning av Facebook leder förhoppningsvis till en ökad medvetenhet om vikten av att vara på sin vakt.
Betydligt mer oroande är det att sökmotorer som Google, som fyller en viktig funktion i informationssamhällen som Sverige, inte tycks ta det här med integritet på allvar. Enligt en undersökning som brittiska Privacy International har gjort är Google ett av de sämsta internetföretagen på att garantera användarnas integritet.
Sannolikheten är därför större att storebror heter Google än Facebook.