Företag beklagar väntan

"Det är tråkigt att brukaren fått stå utan hiss men vi gör vad vi kan för att få igång den".

Instängd. Peter Gustafsson känner sig instängd i sin lägenhet utan fungerande trapphiss.

Instängd. Peter Gustafsson känner sig instängd i sin lägenhet utan fungerande trapphiss.

Foto: Lotta Willsäter

ÅTVIDABERG2016-06-17 09:00

Så skriver Globus om den trasiga trapphiss som Corren berättade om igår.

Peter Gustafsson har väntat i två veckor på att hissen ska bli åtgärdad. Utan den kan han inte ta sig ut ur sin bostad på Bondegatan med sin permobil.

Enda alternativet för honom att lämna bostaden är att beställa trappklättring av färdtjänsten. Men trappklättraren tar endast rullstolen, som Peter på grund av skador i armarna inte bör köra själv.

Globus, som har serviceavtal med kommunen (som äger trapphissen) beklagar i ett mejl till Corren att Peter Gustafsson fått stå utan hiss.

"Rutinerna när vi får in en felanmälan är att vi skickar ut en serviceman på felsökning så fort det går. Vanligtvis samma dag alternativt nästkommande vardag", skriver Globus.

På grund av helg och nationaldag dröjde det tre dagar innan serviceman kom till Bondegatan. Denne konstaterade att ett kretskort var trasigt.

Eftersom hissen är av en äldre modell behövdes en reservdel specialtillverkas.

"Tyvärr så saknades det en del för att vi skulle kunna utföra reparationen och denna del är nu beställd, när vi har alla delar kommer vi att reparera hissen omgående".

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om