Mjukdjurskampanjen bedriver Ikea i samarbete med Unicef och Rädda barnen.
För varje mjukdjur som varuhusen säljer går en tia till organisationernas arbete för barn.
Mjukdjuren kostar från fem kronor och uppåt.
- Även de för fem kronor ger en tia, berättar Lars Wretman, varuhuschef i Linköping.
Förra året tävlade de svenska varuhusen med varandra, Linköping segrade med 34 307 sålda gosedjur mellan 1 november och 23 december.
Den vinsten gav två medarbetare möjlighet att följa med Unicef för att se hur pengarna används.
- Vi åker till Moldavien, ett av Europas fattigaste länder, på söndag för att bland annat besöka skolor och barnhem, berättar Pernilla Eriksson Sjölin och Fredrik Moestedt, som blev de två utvalda.
Sedan 2003 har 30 Ikea-varuhus världen deltagit i mjukdjurskampanjen och det har gett 16,7 miljoner euro som gått till Unicef och Rädda barnen.