Nu ska Boxholm tala om för omvärlden att man finns.
På initiativ av Boxholmshus vd Torbjörn Olsson ska en annonskampanj visa andra östgötar på fördelar med att bo i Boxholm.
-- Något måste göras och någon måste börja, säger han om sitt initiativ, som han framför allt ser som en allmän profilering av Boxholm.
Kostnaden för kampanjen är beräknad till 150 000 kronor och Boxholmshus har fått med sig såväl kommunen, ortens två banker, samt två fastighetsmäklarföretag på tåget.
Den utlösande faktorn till initiativet är de 19 nya seniorlägenheter som Boxholmshus bygger och som i sin tur väntas föra med sig att villamarknaden i Boxholm börja röra på sig mer än vanligt, med 10--15 villor som blir till salu.
-- Allt hänger ihop, menar Torbjörn Olsson, och han ser kampanjen som en del i det allmänna och breda utvecklingsarbete för Boxholm som bostadsbolaget börjat engagerat sig i.
Det har tagit sig konkret uttryck i att en näringslivsutvecklare anställts inom ramen för ett EU-stött näringslivsprojekt.
Boxholmshus står för 90 000 kr av kampanjkostnaden, Boxholms kommun bidrar med 30 000 kr och övriga fyra finansiärer ställer upp med totalt lika mycket som kommunen.
Målgruppen för kampanjen är barnfamiljer i närliggande kommuner i västra Östergötland, främst Linköping.
Reklambyrån Form och fakta är anlitat och det som kommer att lyftas fram i reklambudskapen är bland annat de humana villapriserna i Boxholm, den gemenskap som finns på den lilla orten, närheten till naturen och ett gott näringslivsklimat.
Reklamkampanjen är planerad att gå i Corren, Extra Östergötland, Söndagskuriren och Radio Match.
-- Med Radio Match når vi norrut ända upp till Nyköping, kommenterar Torbjörn Olsson.
Kampanjen är tänkt att löpa från mitten av april till juni månad ut.
Att det är barnfamiljer och inte pensionärer som är målgrupp verkar åtminstone från en utgångspunkt vara smart.
För seniorlägenheterna verkar sälja sig självt. Så gott som alla är vid det här laget preliminärbokade.
Kommunstyrelsen var enig i sitt beslut i veckan att ställa upp med de begärda 30 000 kronorna.
På samma sammanträde diskuterades möjligheterna att skapa cirka nio enbostadshus söder om Timmeröbadet i ett strandnära läge öster om Svartån.
Byggnadsnämnden jobbar med ett så kallat detaljplaneprogram för detta. Syftet är att i ett tidigt skede fånga in olika synpunkter och ytterligare kunskap innan slutligt beslut tas om planläggning av området.
Kommunstyrelsens roll just nu är att stå vid sidan om och heja på byggnadsnämnden i detta arbete.