- Vi sitter här och vet inte vad som händer. Det känns oroligt och ovisst. Var vi än ringer så får vi höra att vi ska kontakta konkursförvaltaren, säger en anställd som valt att vara anonym.
Contact center som, i nuläget, har ett femtontal anställda startades i sin nuvarande form 2001. Vd berättar att man vidtog åtgärder, som att sälja av bilar, när man först fick veta att företaget gick dåligt efter att man förlorat en av sina storkunder. De ekonomiska nedskärningarna var dock inte tillräckliga och man valde att sätta företaget i konkurs.
Morgan Sehlstedt säger att han förstår om folk är oroliga på grund av konkursen eftersom det handlar om flera arbetstillfällen som försvinner i Boxholm.
- Även jag blir orolig. Vad kommer att hända nu? Jag har barn, jag har familj och jag har hus. Jag är en av dem som inget får. Jag har full förståelse för allas oro, säger han.
Konkursförvaltare Kristian Jensen berättar för Corren att det är för tidigt att spå i vilka konsekvenser konkursen kommer att leda till. Personalen kommer dock att kunna få den hjälp som de har rätt till inom lönegarantin.