Sex nya jobb i Boxholm

boxholm2005-06-08 00:00

-- Vi ska boka över 6 000 årliga kundbesök åt DFDS Transports samtliga 45 fältsäljare i Sverige, berättar Contact centers vd och delägare Morgan Sehlstedt.

Ordervärdet på beställningen är 3 miljoner på årsbasis och kontraktet är två-årigt med option på förlängning om jobbet sköts bra.

Synats i ett års tid

-- Vi har verkligen svettats för att få det här stora kontraktet. DFDS Tran-sport är ett av Sveriges tre största speditionsföretag. Vi har varit med i uttagningen sedan ett år tillbaka. Det är tre call center-företag som jämförts vad gäller pris och kvalitet, berättar Morgan Sehlstedt.

Nu vill det till att det finns en Sverigekarta som är up to date i Contact centers lokaler på Bjursdalsområdet i Boxholm.

Fler arbetare behövs

För från Boxholm ska nu fältsäljarnas alla besök bokas och ombokas och det utan onödig tidsspillan. Boxholm blir en fullservicebyrå åt säljarna som ska kunna koncentrera sig på kundmötena som sådana.

Morgan Sehlstedt uppger att kontraktet innebär ett omedelbart behov av sex nya deltidstjänster i Boxholm med 80-procentig tjänstgöringsgrad.

Näst största kunden

DFDS blir så som det ser ut i dagsläget Contact centers nästa största uppdragsgivare.

Enligt Sehlstedt har företaget haft en oerhört stark vår. Call center-branschen som sådan expanderar.

Contact center i Boxholm har cirka 60 anställda personer och omräknat i års-arbetare är det 22 personer.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om