Under flera veckors tid har alla barnen, från förskolan till årskurs sex, arbetat med de mänskliga rättigheterna och i första hand FN:s barnkonvention.
-- Vi har lärt oss om hur barn i olika delar av världen lever genom musik, bild och drama, förklarar Karin Rohnström som är lärare i årskurs 4--6.
Corren fick sig en pratstund med några av eleverna om vad de lärt sig om barn i andra länder.
-- En del barn äter med fingrarna, säger Tove Nyström i fyran.
-- Det finns dom som är ganska rika och så finns det fattiga barn och gatubarn, säger klasskamraten Linda Söderqvist.
-- Barn i Sverige har det nog bättre än i andra länder, kommenterar Tove Nyström.
Eleverna i Godegård har tittat på filmer från världens alla hörn som visat hur and-ra barn lever, de har lärt sig sånger från olika världsdelar och på olika språk samt tillverkat drakar, masker och vänskapsband.
-- Vänskapsbanden ska man ge bort till någon man tycker om, förklarar Joakim Ludvigsson som går i fyran.
-- Och så tar man av dem när vänskapen är slut, förklarar Linda Söderqvist.
-- Men man ska inte ge den till någon man är kär i, för det ska vara vänskap och inte kärlek, poängterar Natalie Berg-ström i femman.
Under gårdagen berättade eleverna vad de gjort och lärt sig under temaveckorna.
De började med en redovisning av de viktigaste artiklarna i Barnkonventionen, om barns rätt till trygghet och omhändertagande.
Därefter tog de 67 barnen ton och på fem språk sjöng de "Broder Jakob" och avslutade med en israelisk kampsång.
-- Och nu tar vi planet över Atlanten och landar i Nordamerika, utropade Karin Rohnström och då var det dags att komma upp på benen och dansa squaredance.