Farthindren försvann till sommaren.
- Jag trodde att förnuftet äntligen segrat, säger Nils Johansson, en av de privatbilister som ifrågasätter farthindren.
"Krångligt värre"- Hur resonerar de som bestämmer, det verkar inte klokt att avlägsna hindren under sommaren, för att ställa dem på plats inför vintern, säger Johansson, en av flera som kontaktat Corren.
En av de övriga trafikerar sträckan förbi Folkets hus med lastbil med släp.
- Sikten är minimal när man kommer från Åtvidabergshållet, och när man möter en lastbil från Kisahållet blir det krångligt värre.
- Vi tvingas ofta ta trottoaren till hjälp.
Enebyvägen lyder under Trafikverket, med Svevia som den entreprenör som underhåller vägen.
"Gör ingen nytta"Göran Olsson (C), ordförande i miljö-, bygg- och räddningsnämnden (MBR) är själv kritisk till farthindren.
- Jag tycker inte att de är till någon större nytta eftersom det råder hastighetsbegränsning på sträckan, säger Olsson.
Är du beredd att ta upp frågan med Trafikverket?
- Om folk hör av sig och är kritiska, men än så länge har jag inget hört.
Bernt Karlsson är platschef för Svevia i Kisa.
- Visst är det besvärligt med farthindren, men det är inte vi som beslutar.
- Att farthindren avlägsnades under sommaren berodde på ombyggnaden av Storgatan, då många tunga och breda fordon kom från Åtvidaberg.
Högsta tillåtna hastighet på den smala och mest kurviga delen av Enebygatan är 30 km/timme.