Föraren till minibussen överraskades av dimman, och upptäckte den skarpa högerkurvan för sent. Taket slets delvis av vid olyckan, men föraren hade änglavakt och klarade sig oskadd.
Flera liknande singelolyckor har tidigare inträffat på samma plats. För sex år sedan skadades en 35-årig man allvarligt, när han en dimmig morgon körde av Köleforsbron. Flera allvarliga trafik-olyckor har också inträffat på bron vid halt väglag.
-- Vid Köleforsbron finns kurvvarning med fem markeringar, 70 kilometers hastighetsgräns och skyddsräcke. Vår bedömning är att det inte finns anledning att göra mer på platsen. Det är nog så att trafikanterna bör vara mer uppmärksamma, säger Jörgen Gustafsson på Vägverkets Linköpingskontor.
Karl Ekholm, ordförande i miljö-, bygg- och räddningsnämnden i Kinda kommun, skulle gärna se att en förbifartsled anlades utanför Kisa.
-- Det vore det bästa både miljömässigt och ur trafiksäkerhetssynpunkt. Då slipper man de skarpa kurvorna.
Han tillägger att affärsinnehavare i Kisa befarar att en vägsträckning utanför samhället vore ogynnsamt för handeln.