– Människor rusade in när vi öppnade klockan tio, säger servicehandläggare BehjaBecirbegovic.
Och det är fullt med människor, både i entrén och i de besöksstolar som tillhör Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan när Corren gör ett besök vid 15-tiden. De flesta besökare håller i gula deklarationsblanketter och flera servicehandläggare skyndar runt för att i tur och ordning försöka svara på olika frågor.
– En del vill ha hjälp att deklarera elektroniskt, andra känner sig osäkra eftersom de deklarerar för första gången och de vill ha bekräftelse på att de gör rätt, säger BehjaBecirbegovic.
Amir Ghassemi berättar att han i år måste lämna in bilagor och han kan därför inte ringa in sin deklaration eller sköta den via sin e-legitimation.
Men varför väntar du till sista dagen?
– Jag har glömt bort det innan och så har jag varit bortrest, säger han och ler.
Rose-Marie Kindstrand, som också hjälper till att informera om hur man ska fylla i blanketterna, säger att en stor andel av kunderna som kommer tror att personalen kan hjälpa till med allt. Även uppgifter som banken ska fylla i, exempelvis i samband med olika värdepapper.
Fortfarande finns det kunder som gärna lägger sin deklarationsblankett i brevlådan istället för att sköta hanteringen digitalt, enligt Kindstrand.
– Men vi försöker att uppmuntra dem och visar dom datorn, säger hon.