Det var klockan 14.46 som polisen larmades till korsningen Drottninggatan–Västra vägen, där olyckan skett.
– Jag har precis kommit hem och försöker bearbeta vad som hänt, säger föraren av bilen, ett par timmar efter olyckan.
Kvinnan berättar att hon mår bra, men att hon är chockad.
– Det var ju värre för bilen.
Hon säger att det var bakänden på bussen som, i en sväng, krockade in i sidan på hennes bil. Redan innan den faktiska smällen förstod hon vad som var på väg att hända.
– Jag ser ju bara att ”nu händer det” och så drar den i. Hela baken bara trycker in hela sidan på bilen.
Hur reagerade du?
– Jag fick en chock, alltså jag var så skakig, säger kvinnan och fortsätter:
– Det satt till och med kvar en bit av bussen i sidan på min bil. Saken var att min sida var så intryckt så jag kunde inte öppna dörren, utan jag fick ta mig ut från passagerarsidan.
Hon berättar att hon såg bussen köra vidare, men att hon antog att busschauffören skulle vända tillbaka så snart tillfälle gavs. I väntan på det ringde hon till polisen för att rapportera om olyckan.
Men, någon busschaufför kom aldrig tillbaka.
– Klockan 14.51 hade bussen lämnat platsen, enligt uppgifterna vi fick in, säger polisens presstalesperson Martina Gradian.
Efter en del detektivarbete fick polisen fatt i bussföraren, en man i 60-årsåldern. Han är nu delgiven misstanke om smitning från olycksplats.
– Ingen person blev skadad, säger Martina Gradian.
Bilen behövde bärgas från platsen. Kvinnan som körde bilen är tacksam för det bemötande som hon fick från bärgningsmannen.
– Han var helt fantastisk. Han sa ”jag kör dig” och jag sa ”men jag måste hämta på förskolan först”.
Enligt kvinnan ska bärgningsmannen då ha styrt mot förskolan, för att hämta sonen.
– Han var så fin, så lille sonen fick åka bärgningsbil, säger hon.
Samtidigt som kvinnan är tacksam gentemot bärgningsmannens bemötande är hon kritisk till det faktum att busschauffören inte stannade efter krocken. Men, framför allt är hon glad över att hon klarade sig utan allvarliga skador.
– Jag jobbar själv som fysioterapeut och gjort väldigt många nackbedömningar efter bilolyckor och jag är väldigt glad att jag inte har fått någon sådan smäll, säger hon och fastslår:
– Men det är klart, man börjar ju tänka lite över hur lätt saker kan hända.
Enligt Mattias Näsström, biträdande trafikchef på Östgötatrafiken, har bussbolaget "mycket lite kännedom om den här händelsen".
– Vi har blivit uppmärksammade på den via polisen som hörde av sig om att det var någon händelse, säger han ett par timmar efteråt.
Busschauffören ska ha lämnat olycksplatsen utan att stanna och kolla hur det gick för bilisten. Vad tänker du om det?
– Har han uppmärksammat det ska han givetvis stanna och lämna uppgifter, men jag vet ju inte om han har uppmärksammat det eller inte. Vi har ingen information om det, vad polisen eller bilisten säger, säger Mattias Näsström och tillägger:
– Det är ju så att när bussarna svänger kan bakpartiet… Alltså, om du svänger höger kan bakpartiet svepa ut litegrann åt vänster.
Vad har ni för skyldigheter vad gäller kompensation och liknande, efter en sådan här händelse?
– Varje fordon har en trafikförsäkring och då är det försäkringsbolagen som gör upp om skadorna och ansvaret för det hela, säger Mattias Näsström, som också framhåller att Östgötatrafiken inte äger bussarna.
Det är företaget Nobina som kör bussarna på Östgötatrafikens uppdrag.