Läsarna fick rösta på sin favoritkampanj i Correns reklambyråtävling. Totalt har närmare 600 läsare röstat i tävlingen som ordnades för femte gången, men juryn står för det avgörande utlåtandet.
Ekermann reklambyrå lyfter fram Direkt Optik. En bild av två generationer med tuffa glasögon utgör bidraget.
Berätta hur ni tänkte.
– Många företag kör med två till priset av en. Här gällde det att vinkla det till tre glasögon till två personer. Vi ville vara tydliga med att man inte behöver skämmas för att man tar med sig en kompis till optikern och köper flera glasögon, säger vd Björn Ekermann.
Så här lyder juryns motivering:
" Ett tydligt och bra budskap paketerat i en kreativ idé som är relevant, väcker uppmärksamhet och är anpassningsbar till alla kanaler. Så lätt eller svårt är det att göra reklam som verkligen fungerar. Med humor och hantverksskicklighet visar vinnaren hur riktigt effektiv lokalannonsering kan se ut."
I år hade arrangörerna skapat en lite annorlunda tävling. Det gav lite extra spänning och gav ny inspiration, tyckte reklambyråerna.
– Vi lät våra säljare nominera sina kunder som inte har reklambyrå. Därefter matchade vi ihop kunder och byrå. Med tävlingen vill vi lyfta fram reklambyråernas betydelse för slutkunden, säger försäljningschef Anneli Larsson som tillsammans med Mats Johansson, produktansvarig på 24Corren med höll i festligheterna på Badhusgatan.