"Entreprenören ska städa en gång per dygn"

– Det står i vårt avtal att entreprenören ska städa en gång per dygn och har de inte gjort det får vi ta ett allvarligt samtal med dem, säger Mattias Näsström, trafikoperativ chef vid Östgötatrafiken.

Linköping2013-09-27 15:35

Byggnaden vid fjärrbussterminalen ägs av Lejonfastigheter men renhållningen av toaletten är Östgötatrafikens ansvar.

Enligt Annika Forsberg, administratör vid Lejonfastigheter, är det inte första gången utrymmet får kritik av allmänheten. Flera personer ska ha hört av sig till företaget och påtalat bristerna.

– Det har varit många diskussioner om städningen och det är lite konstigt att det inte sköts, säger hon.

Mattias Näsström säger att han för 14 dagar sedan fick in ett ärende om att det inte var städat och att man då kallade in så kallad akutstädning från entreprenören. Det är det ärendet han känner till.

Kontrollerar ni någon gång att städningen genomförs?

– Ja det gör vi med jämna mellanrum, jag vet inte hur ofta det sker. Men nu har vi varit i kontakt med entreprenören och bett dem se över och städa omgående så att det blir snyggt. Vi kommer också att följa upp för att se hur städningen sker.

Så går man dit under lördagen ska det vara åtgärdat?

– Ja, det förutsätter jag, säger Mattias Näsström.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om