Hon tycker att det är alldeles för tidigt att kalla förslaget, som Corren berättade om i fredags, för ett hot mot svenska flygplatser. Tvärtom tycker hon framtiden ser ljus ut för Linköpings flygplats med passagerarrekord senast i april.
– Vi har inte sett förslaget ännu, säger Camilla Lejon.
I mars besökte hon själv den avdelning inom EU-kommissionen i Bryssel, som håller på att arbeta fram förslaget.
"Var lyhörda"– Jag upplevde att de var lyhörda för hur vår situation ser ut här, säger Camilla Lejon.
Bland annat framförde hon synpunkter om regionens många småföretagare, som till stor del jobbar med export. De måste på ett snabbt och smidigt sätt kunna träffa sina kunder.
– Skulle de behöva åka till Stockholm tre, fyra gånger i veckan finns risken att de etablerar sig någon annanstans, säger Camilla Lejon.
För flygplatser som är viktiga i en region och inte har så många passagerare har det talats om undantag.
Så fort förslaget kommer finns utrymme för berörda parter att lämna synpunkter. Sveriges regionala flygplatser AB är en av dem.
Förtydligande: Linköpings city airport är ett helägt kommunalt bolag, medan marken och terminalbyggnaden på flygplatsen ägs av Saab. Enligt ett samarbetsavtal sköter Saab infrastrukturen på flygplatsen medan kommunen ansvarar för den civila flygverksamheten.