Gotec: Vi har gjort allt vi kunnat

- Varje gÄng vi har fÄtt en anmÀlan sÄ har vi satt upp fÀllor och lagt ut gift pÄ vinden, sÀger Robert Adolfsson, en av delÀgarna i fastighetsbolaget Gotek Bygg och förvaltning.

LINKÖPING2012-09-15 07:59

Tipsa, chatta och lÀs mer pÄ /visynarhyresvardar/

Hjördis Adolfsson avböjer att svara pÄ Correns frÄgor om bland annat bemötande och hÀnvisar till Robert Adolfsson. Hans beskrivning Àr att Helena tidigare har anmÀlt att möss springer pÄ vinden och skrapar i taket. HyresvÀrd och fastighetsskötare har dÄ placerat ut fÀllor och gift.

- Den senaste gÄngen sa hyresgÀsten att mössen fanns inne i lÀgenheten, i köket. DÄ satte vi dit den dÀr musskrÀmman, sÀger han.

Anticimex har ocksÄ varit i fastigheten, uppe pÄ vinden, enligt honom.

"SvÄrt att bli av med"

I Helenas fall har fastighetsÀgaren uppfyllt alla sina Ätaganden, menar Robert Adolfsson.

- Men det Àr inte sÀkert att det hjÀlper, det kan ju vara svÄrt att bli av med möss, sÀger han.

Fler hyresgÀster Àn Helena har kontaktat Corren och kritiserat att Gotek (eller Gotec, se fakta) Àr svÄra att nÄ och tröga med att reagera pÄ felanmÀlningar. Robert Adolfsson tycker att den kritiken Àr orÀttvis. Han sÀger att hyresgÀster ibland kan fÄ vÀnta lite eftersom vÀrden inte har kontor eller reception, men via mejl kan man alltid felanmÀla.

Tvingas prioritera

Generellt, sÀger han, kan hyresgÀster ha svÄrt att förstÄ att en hyresvÀrd tvingas prioritera ÄtgÀrder.

- Om det snöar för fullt och tak stÄr och lÀcker, prioriterar vi ned hyresgÀster som exempelvis vill ha nya köksluckor. Men en del hyresgÀster ser bara till sin egen lÀgenhet, tycker att de betalat hyra och tÀnker som om de skulle ha checkat in pÄ Hilton. Jag har en kÀnsla av att det hÀr Àr ett bekymmer för mÄnga fastighetsÀgare idag, sÀger Robert Adolfsson.

SĂ„ jobbar vi med nyheter  LĂ€s mer hĂ€r!
LĂ€s mer om