Det Àr andra Äret som affÀrstidningen Forbes gör en europeisk version av sin "30 under 30 list".
Varför tror du att de intresserar sig för dig?
â Kanske för att jag har jobbat med mĂ„nga stora varumĂ€rken som det gĂ„r bra för just nu, som Porsche, Tesla och Redbull. Och sĂ„ kan nog min bakgrund inom motorsporten ha fĂ„ngat deras intresse.
Charlotte Haegermark har tÀvlat med gokart i Tyskland, det var under de Ären som som hon började arbeta med PR-frÄgor och sponsring. Nu arbetar hon som marknadsansvarig pÄ det Saab-Àgda IT-konsult företaget Combitech i MjÀrdevi science park.
Vad gör ni just nu?
â Vi har en kampanj om informationssĂ€kerhet som riktar sig till anvĂ€ndare. Det handlar bland annat om social engineering, hur den mĂ€nskliga faktorn ofta Ă€r första vĂ€gen till dataintrĂ„ng. Vi tror ofta gott om alla och kanske riskerar vi dĂ€rför att slĂ€ppa in obehöriga bĂ„de i fysiska lokaler och i IT-miljöer.
Vad betyder det att Forbes magazine har ögonen pÄ dig?
â Det Ă€r ju vĂ€ldigt rolligt. Hittills vet jag bara en till i Sverige, Isabella "Blondin-Bella"Löwengrip. Och hon Ă€r en stor förebild för mig.
Varför?
â Jag har lĂ€st hennes blogg vĂ€ldigt lĂ€nge och jag inspireras av hennes entreprenörskap, av hur hon har byggt upp det hon gör i dag.
Hur kan du anvÀnda uppmÀrksamheten kring dig?
â Jag har varit nominerad i andra andra sammanhang. Jag kĂ€nner att jag skulle vilja anvĂ€nda det genom att inspirera andra, yngre personer som Ă€r pĂ„ vĂ€g in i yrkeslivet.
Hur dÄ?
â Vi Ă€r inne i ett teknikskifte och det blir ofta friktion mellan gammalt och nytt. Jag tror att man mĂ„ste möta varandra och ha tĂ„lamod. Som ung ska du fortsĂ€tta att tĂ€nka stort. Men du mĂ„ste ocksĂ„ jobba pĂ„ i det lilla, med det konkreta.