IFS och Saab bland Sveriges mest värdefulla varumärken

Brand Finance publicerade på måndagen sin årliga lista på Sveriges 50 mest värdefulla varumärken. För första gången tar Linköpingsföretaget IFS plats på listan.

IFS Nordenchef Ann-Kristin Sander (i mitten) kan glädja sig åt att IFS är ett av Sveriges 50 mest värdefulla varumärken.

IFS Nordenchef Ann-Kristin Sander (i mitten) kan glädja sig åt att IFS är ett av Sveriges 50 mest värdefulla varumärken.

Foto: Julia Djerf

Linköping2022-06-20 15:21

Varje år testar varumärkesvärderingsföretaget Brand Finance 5 000 av världens största varumärken och på årets lista över Sveriges 50 starkaste varumärken ligger Ikea etta före Volvo, H&M och Spotify. Ericsson ligger tia.

Linköpingsföretaget IFS, som har stärkt sin marknadsposition avsevärt senaste åren, är en av fyra nykomlingar på listan på 38:e plats. Placeringen efter IFS ligger Saab som backar sex placeringar från förra årets plats 33. 

– Vi har varit på en varumärkesresa ända sedan vi grundades 1983, och har kontinuerligt fokuserat på att hålla oss relevanta och kundnära, säger Ann-Kristin Sander, Nordenchef på IFS.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!