En god stund innan klockan slog tolv ringlade kön lång utanför entrén på Tanneforsgatan. Det var många unga tjejer som ville se Angelica Blicks nya kollektion och förstås – även få chansen att köpa något av plaggen.
Stämningen i butiken var uppspelt och personalen fick dagen till ära själva agera modeller iklädda de plagg som den tidigare Linköpingstjejen designat på uppdrag av klädkedjan.
Hon har redan hunnit lansera kollektionen i Norge och Finland och i fredags stod hon i fokus på hemmaplan, som numera är Stockholm.
Hur tänker du när du ser den långa kön av tjejer som kommit hit för din skull?
– Det känns sjukt overkligt, jag är så tacksam och glad. Mina läsare betyder allt för mig, sade Angelica vars blogg blivit mycket uppskattad under senare år.
Att det finns människor som upplever henne som ytlig för att hon modebloggar, stör henne inte särskilt.
–Det är jag inte. Det är det kreativa som jag älskar med jobbet och det är inte utseendet som är det viktigaste.
Den nya kollektionen är delvis mycket färgglad, med tygmotiv som kanske i första hand skulle associeras till en äldre kundkrets, men utsnitten är mer vågade.
Enligt designern själv kan både yngre och äldre kvinnor bära plaggen.
Nora Mousa och MarilenaTanzi pluggar till stylister i Norrköping. Båda följer Angelicas blogg med stort intresse och de var två av drygt 100 unga tjejer som kom till klädlanseringen i Linköping.
– Jag skulle vilja ha en egen kollektion i framtiden, berättade Nora.
Innan Angelica skyndade vidare för att hälsa på fler kunder gav hon de båda styliststuderande tjejerna råd om hur de ska knyta kontakter och nå ut med sitt kunnande.
– Var verkligen på och maila folk. Våga ta för er. Det enda ni kan få är ett nej och då kommer de ångra sig senare, att de sa nej.