– Man stöter inte ofta på en kille som man kan prata mode, frisyrer och ansiktsvård med, säger Joakim när Corren träffar honom och kompisen Albin på ett fik i Linköping.
Mellan arbetspassen som undersköterskor på ett demensboende, hittade de gemensamma nämnare som gjorde att de blev goda vänner. Båda har bland annat bloggat om mode, som mest hade Albin 17 000 följare om dagen, berättar han. Men som modeintresserad man, följer inte sällan gliringar och elaka kommentarer. Dessa gjorde att Albin valde att ta en paus ifrån sina inlägg.
Killarna berättar att de även fått utstå kommentarer om att de skulle vara homosexuella, för att de sysslar med mode.
– Många glömmer att det faktiskt finns ett mode för killar, poängterar Albin.
Till en början funderade killarna på att starta en gemensam blogg. Men idén utvecklades och resulterade i ett handelsbolag, en modellagentur som inte följer rådande normer och hårda ideal.
– Vi vill ha naturliga modeller, säger Albin och berättar att de i samband med modemässan Stockholm Attitude nyligen, fick frågan från en modell om de ville mäta hennes midja med måttband. Just sånt vill de slippa. Tjejer och killar som ratats från andra agenturer på grund av "fel" längd eller vikt kan mycket väl anlitas av Stylesbyus. I Albin och Joakims värld finns det ingen som är fin eller ful, det är en kategorisering de vill stoppa. Samtidigt är de medvetna om att det krävs hårt arbete för att få vissa företagare att våga tänka i nya banor. Killarna vill också tillvarata det mångkulturella samhället där det ska vara lika okej att bli fotograferad i en slöja som utan.
Närmast arbetar Albin och Joakim med att knyta kontakter med olika modeller runt om i landet som de så småningom ska presentera för olika företag. De letar också lokal för att kunna utföra fotograferingar.
– Redan på modemässan kom det fram företagare som sa, hör av er till oss, berättar Albin.
Under nästa år räknar killarna med att anordna en gala i Linköping som ska rikta sig till såväl modeller som företagare. De planerar också att ge ut ett modemagasin. Visionerna för framtiden är starka och de ser det inte som omöjligt att lyckas även internationellt på sikt.
Albin, som pratar mest under intervjun, känns som den omedelbara idésprutan. Joakims entusiasm är mer återhållsam. Han verkar ha en lite bromsande effekt på sin kollega samtidigt, som han poängterar, att de aldrig är oense om några beslut.
– Men det gäller att skynda långsamt, ha fötterna på jorden och vara medveten om att det kan komma bakslag, säger Joakim.
Även om killarna har starkt stöd från sina familjer, (som skämtsamt kallar dem för fruntimmer när de tillbringar långa stunder framför spegeln) medger de att det finns människor som är skeptiska till deras affärsidé.
– Många säger: "kommer ni verkligen att lyckas med det här?", säger Joakim.
Det får framtiden utvisa.
– Jag är imponerad av att jag hittade någon som tänker samma saker som jag, säger Albin Sjöberg.