Längs hela Gallerian på Anders Ljungstedts gymnasium står Unga Företagsmontrarna uppställda. Nära 80 företag och nästan 240 ungdomar.
Mest gymnasieelever, men också niondeklassare från Ånestadskolans spetsutbildning i samhällskunskap: Samuel Anckarman, Frida Nyberg och Louise Lindberg med sin halkfria bricka; en vanlig träbricka med ett speciallack som ökar friktionen och alltså passar särskilt bra för skakiga händer.
Längre bort står Mohammed Mayel som säljer Fantastiska muggar tillsammans med två kompisar.
– Man häller nagellack i varmvatten och doppar muggen, förklarar Mohammed som läser språkintroduktion. Alla muggar blir olika.
William Almevik, Vilma Andreasson och Michaela Kempe driver CookieCan där alla torrvaror som behövs till en kaka placerats i vackra lager i en glasburk.
– Tillsätt smör och ägg och grädda, förklarar företagarna. Vår idé har gått väldigt bra: burken är en bra present, en kul inredningsdetalj – och det blir väldigt goda kakor.
Det är bara kommunala skolorna som deltar.
– Det var så många att vi inte fick plats för fler, säger Therese Thorvaldsson, ansvarig för Anders Ljungstedts gymnasiums UF-mässa.
Det vimlar av företagsidéer. Edvin Sundkvist säljer brädspel, Stephanie Stålbjer säljer sin sång till dop, begravningar och bröllop. Här finns armband, mössor, godis, vattentäta högtalare, rökar att ställa på grillen, pasta, baklawakakor, luvtröjor, doftljus, hus till gräsklipparen, datorfodral, bilrekonditionering....