Väntade på inlåst bil i fyra dagar

Sven-Inge Pettersson är av medicinska skäl beroende av sin bil men efter att hans garagedörr slagits in, så att han inte kom åt sin bil, tog det fyra samtal och lika många dagar för hyresvärden att agera.

Foto: Pia Molin

Linköping2016-01-11 20:00

Sven-Inge som lider av diabetes och känselbortfall i händer och fötter använder sin bil både till jobb och för olika inköp. När han på torsdagsförmiddagen upptäckte att någon gjort åverkan på garagedörren vid Stiglötsgatan i Skäggetorp där han bor, gjorde han en anmälan till Willhems kundservice som lovade att återkomma. När detta inte skedde ringde han igen på fredagen och blev lovad att någon skulle komma ut och titta på dörren samma dag. Det kom aldrig någon. Först efter ett fjärde samtal på måndagsmorgonen skickade företaget ut en person som kunde hjälpa till att bända upp dörren så att Sven-Inge kom åt sin bil.

– Jag hade påpekat att det finns medicinska skäl till varför jag behöver den och de borde ha skickat ut någon direkt, säger han.

Eftersom bilen var fast i garaget under helgen tvingades Sven-Inge promenera till Skäggetorps centrum, cirka en kilometer, för att kunna handla det nödvändigaste som mjölk och bröd. Mer klarade han inte av att bära. Utan bil kunde han heller inte ta sig till jobbet på måndagsmorgonen.

– Det känns som om hyresvärden struntat i det här, säger Sven-Inge som bott i området sedan 1986.

När Corren når fastighetschef Camilla Wigström säger hon:

– Så här ska det inte gå till. Det är inte alls ok. Vi har en policy att återkoppla inom åtta timmar. Jag vet inte vad som gått fel i det här fallet men vi skulle ha varit på plats direkt och hjälpt honom. Vi kommer att kontakta hyresgästen, säger hon.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om