Och visst vet hon vad hon pratar om. Inom loppet av fyra år har hon gått från att trycka på startknappen för det egna klädmärket Veronica Virta – till att klä både svenska kungahuset och Sveriges kändiselit.
Innan dess hann Stureforstjejen med en spikrak ekonomikarriär som startade på Sectra och som tog henne till ekonomichef på The Phone House – ett internationellt företag med miljardomsättning.
– Jag har haft en väldigt stark vilja. Jag har satt upp tydliga mål och visualiserat vad jag vill uppnå. Det har varit nyckeln till min framgång, säger Veronica Virta.
I två dagar pågår Women's finance day vid Linköpings universitet. Syftet är att visa de kvinnliga ekonomistudenterna att ingenting är omöjligt.
– Det hade betytt mycket för mig att få gå på såna här föreläsningar när jag pluggade där. Jag sökte själv inspiration från starka kvinnor i branschen när jag började.
En av dem var företagsledaren Annika Falkengren. I dag bär Falkengren Veronica Virtas dräkter.
Vad har du får råd att ge alla studenter som vill lyckas?– Att tänka smart, gör inte som alla andra. Fråga dig själv vad du vill ha för roll inom ett företag och kämpa hårt för att uppnå den drömmen. Och framför allt: var ödmjuk. Lyssna och lär.
Nästa steg för Veronica Virta är att nå den internationella marknaden. Hon har redan tagit ett stort steg – hertiginnan och modeikonen Kate Middleton har visat intresse för hennes kollektion.
– Det känns helt fantastiskt. Större än engelska kungahuset blir det inte inom modevärlden.