– Det är lite svårt att skämta i dessa tider av krig, säger "Bävern" som sitter i styrelsen för partiet.
Mjölbypartiet har nästan 180 000 följare på sitt instagramkonto och är därmed Sveriges största "parti" på sociala medier.
– Att göra någon välgörenhetsgärning för människorna som utsätts för Putins krig kändes som en seriös insats, menar han.
Under några dagar i slutet av mars gick partiet ut på sociala medier med ett erbjudande till sina följare att köpa kläder med tryck influerat av partiets vurm för traktorer, diesel och snus. Motivet föreställer en traktor som baxar fram en stridsvagn.
– Vi har tidigare bidragit till Barncancerfonden och till Brottsofferjouren under ett par jular. När kriget bröt ut nu hade vi just bytt vår merch-verksamhet till en ny logistiklösning. Tidigare har vi gjort det i egen regi. Det blev så konstigt att sätta i gång och sälja saker när det är krig, säger "Bävern" som har ett vanligt namn egentligen men likt de andra i partiet vill han inte gå ut med det.
Kring tusen plagg såldes på de tre dagarna som välgörenhetsförsäljningen pågick. Stiftelsen Akelius foundation har gått ut med att dubblera överskottet så det är hälften av de 67 000 kronorna som kommer från Mjölbypartiet.
– Det är många som vill hjälpa till just nu, säger "Bävern".
Mjölbypartiets inre krets var i februari i riksdagen inbjudna av KD:s partiledare Ebba Busch. Partiet bildades inför 2014 års riksdagsval.