Emma, som har flera års erfarenhet från administrativa roller inom både transport- och byggföretag, kom för några år sedan till insikt att hon ville göra något helt annat. En tanke låg och grodde och fick fart efter att hon sett en amerikansk tv-show.
– Slår det stort i USA kommer det sakta men säkert över Atlanten, säger Emma.
Under 2016 drog hon igång sitt företag med försäljning via nätet av så kallade månadsboxar med färdiga presenterbjudanden. Det handlar om designvaror från både svenska och utländska producenter.
Förra våren flyttade Emma in i en lokal på Skolgatan, mellan två skönhetssalonger, och där har hon sedan dess haft utställningslokal. Nu har hon utvecklat affärsidén och i dag kan kunderna, både privatpersoner och företag, skapa sina egna boxar genom att själva välja vad de vill stoppa i dem.
Emma verkar ha en stark entusiasm. Nya idéer och produkter hittar hon genom att aktivt följa sociala medier, men också genom att googla.
– Jag älskar att titta utanför Sverige, säger hon.
Samtidigt misstänker Emma att månadsboxen har en begränsad livslängd.
– Därför måste jag ha flera ben att stå på. Jag vill inte lägga ner min verksamhet utan utveckla den.
Behövs det designvaror i stan?
– Så som jag vill att Motalaborna ska vara, tror jag att det behövs.
Under måndagen öppnar butiken och Emma Sundgren är spänd på mottagandet.
– Man har en chans att göra ett bra första intryck, säger hon.