Nöjda kunder är viktigaste kanalen

"Det är viktigt att orka följa upp marknadsföringen", menar Karl Henriksson, vd på Borago från Linköping. Företaget utbildar städpersonal, hjälper till med upphandlingar av städtjänster och kontrollerar städkvalitet.

Karl Henriksson, vd för Borago.

Karl Henriksson, vd för Borago.

Foto:

Norrköping2015-09-22 15:45
Vilken är er viktigaste marknadsföringskanal?

– Vi jobbar med en bred marknadsmix – nätverksbyggande, nyhetsbrev, pressmeddelanden, vår hemsida och i slutänden säljbesök – men viktigast är ändå nöjda kunder, och långa kundrelationer.

Något särskilt mål just nu?

– Att öka trafiken på hemsidan. Vi märker att aktiviteten där har ökat, men vi har inte satt upp något konkret mål för hur många besök vi vill ha.

Hur följer ni upp marknadsföringen?

– Vi mäter bland annat hur många som läser vårt digitala nyhetsbrev och kontaktar dem som visar intresse. Vi är ett litet lokalt företag som jobbar över ett stort geografiskt område, i år har det varit från Älvsbyn i norr till Trelleborg i söder, och det är viktigt att orka följa upp marknadsföringen. Det är ju det som kan ge nya affärer.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om