Men faktum är att webbredaktionen har koll på det som händer i Norrköping, Finspång, Söderköping och Valdemarsvik och är snabba att lägga ut artiklar när något har hänt. Och publiken verkar uppskatta det, för nt.se är en av de snabbast växande nyhetssajterna i Sverige. 2010 ökade antalet unika besökare med 21 procent. 2011 var ökningen 25 procent.
Olika innehåll
Papperstidningen, hemsidan nt.se, mobilsajten mobil.nt.se och tv-kanalen 24nt kompletterar varandra. De tre publiceringskanalerna har olika innehåll.
- På nt.se lägger vi inte ut tidningens innehåll. Vi koncentrar oss på de snabba nyheterna. Det som händer nu. Tidningen kommer med uppföljningar, fördjupningar och granskande reportage, säger Mikael Sundgren.
Väder populärt på nt.se
"Blåljusnyheter", artiklar om väderproblem och sportnyheter får många klick på nt.se.
- Men även mjukare nyheter, som till exempel katter som fastnat i träd, är det många som läser, berättar Malin Säberg, en av nt.se:s fyra webbredaktörer. Tidigare var inte kommunala nyheter så populära, men vi märker nu ett ökat intresse för kommunala händelser, som till exempel vårdskandalerna på Hagaborg, och trafikfrågor.
- Det är ett trendbrott.
Men det är det dramatiska som drar störst publik.
- När det händer något stort ser vi att folk vänder sig till oss för att få information. Så var det till exempel vid skottlossningen vid restaurang Deli och när det var risk för explosion vid Dow Chemicals, säger Malin Säberg.
Då laddar webbredaktionen nt.se med massor av information, nyskrivna artiklar och tv-inslag från 24nt förstås, men även tidigare artiklar som kan vara intressanta.
Lokala bloggare
Nt.se har också massor av lokala bloggare som skriver om en mängd olika ämnen. Och i sajtens forum pågår ett otal debatter om stort och smått.
Nt.se är en lokal nyhetssajt, men nationella och internationella nyheter publiceras även de i ett aldrig sinande flöde dygnet runt.
- Jag uppskattar att vi publicerar uppåt 150 000 nyheter på ett år, säger webbchef Mikael Sundgren.