Ödeshög: Bankbrevet tog skruv

Swedbank vill ha dialog med Ödeshögs kommun om den upplevda försämringen av bankservicen.

Ödeshög2011-11-14 06:30

I förra veckan skrev kommunledningen ett ganska pepprat brev till Swedbanks högsta ledning.
Kommunen uttryckte sin stora besvikelse över att kontanthanteringen har slopats på Swedbanks kontor i Ödeshög.
Tacksam
– Det tog skruv. På onsdagen ringde Sverigechefen Catrin Fransson mig. Hon tyckte det var bra att vi hade skickat brevet och var tacksam över att få reaktioner från kommunerna. Hon tycke det var viktigt med en fortsatt dialog och bad att få återkomma, säger Ödeshögs kommunalråd Magnus Oscarsson (KD).
”Samtal alltid bra”
Inget i det korta samtalet tydde dock på att Swedbank var beredd att backa. Kontanthanteringens slopande 1 november står fast.
Känns det meningsfullt att fortsätta dialogen när banken har sin linje klar?
– Samtal är alltid bra. Visst känns det som att banken har bestämt sig för hur de vill ha det. Vi ska ändå försöka att få en ändring till stånd, säger Magnus Oscarsson.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om