Det är förstås imponerande mycket pengar ihoptjänade ideellt men ändå en besvikelse för arrangerande Lions club som hade hoppats på ett netto på över 100 000 kr.
- Vi hade hoppats på fler betalande besökare. Vi räknar med att ha haft 8-000-10-000 besökare men vi har bara haft 3 000 som betalat inträde, säger mässgeneralen Håkan Lidebjer.
En utmaning inför kommande år är att få fler Skänningebor att betala för sig. Riktigt hur det ska gå till vet inte Håkan Lidebjer, entréavgifterna tas ju upp utanför själva innerstaden och den som hittar i stan som i sin egen ficka kan också hitta sin egen väg förbi entrégrindarna.
- Vi vill ju inte vara dumma på kalas heller, säger Håkan Lidebjer och menar att det kan bli badwill om arrangörerna är för nitiska med inträdet.
- Men vi lär oss lite varje år och vi tror oss ha funnit formen för arrangemanget i stort. Vi håller fast vid målet att motormässan ska ge ett överskott på 100 000 kronor liksom ambitionen att göra firandet i Skänninge till Sveriges största nationaldagsfirande.
Lions är övertygade om att årets motormässa samlade större publik än förra året. Publikintäkterna blev också större.
Att behållningen från arrangemanget ändå blev sexsiffrigt i fjol berodde på att det då togs från Lions allmänna sponsorintäker och lades till.
Karl-Johan Norén