Förra året blev STCC en racersåpa på temat "Den eviga jakten på Richard Göransson".
2005 får inte bli en repris, tycker arrangörerna.
Så nu de har ändrat reglerna.
Göransson är fortfarande en gnistrande snabb förare i en ruskigt snabb bil. Och han är fortfarande en av favoriterna till STCC-titeln.
Men i år får han jobba lite hårdare för framgångarna.
Göranssons BMW är bakhjulsdriven. Under 2004 hade STCC stående start och då var BMW:n rena raketen på startrakan.
De framhjulsdrivna bilarna krafsade febrilt hela säsongen, men fick inte ner kraften i backen i starten på samma sätt som BMW:n.
-- Det fanns gånger då Richard startade som sexa och ändå var först in i första kurvan, minns Fredrik Ekblom, då som nu i en framhjulsdriven Audi.
I år blir det rullande start -- och de bakhjulsdrivna bilarnas startövertag är borta.
Det kommer att bli trångt i första kurvan, med Göransson som en i mängden.
Det är inte samma sak som att allt är förlorat. Efter första kurvan kommer andra kurvan, sedan den tredje. Varv efter varv. Richard Göransson hinner säkert fram till täten i alla fall.
Om nu inte en märkeskompis hinner före.
-- Jag vill varna för Thed Björk, den andre BMW-föraren, säger Fredrik Ekblom som också är het förhandsfavorit.
Björk kan mycket väl bli den som blir tvåa i serien efter Ekblom, om Audichauffören själv får råda.
-- Det är klart att jag vill vinna, säger Ekblom. Då blir jag först med tre titlar.
Ekbloms facit i STCC är två titlar, en silverplats och så ett brons, i fjol. Imponerande. I år har Audi skaffat skarpare grejor än 2004 och fått mer hjälp från fabriken i Tyskland.
-- Ska jag leta efter något problem så får det vara att jag inte har testat bilen i Sverige, säger Ekblom. Träningen inför Knutstorp blir första gången.
Stallchefen Tommy Kristoffersson däremot har testat. I Falkenberg var han snabbast av alla.
Någon egentlig testserie där alla stall varit med och gjort resultat som kan jämföras med varandra har det inte blivit i år.
Det gör ovissheten inför första starten i Knutstorp till helgen extra stor.
Volvo, för första gången utan Janne "Flash" Nilsson, är tätkandidat med i första hand Robert Dahlgren och det finns all anledning att varna för Honda och Thomas Engström. Johan Sturesson i Peugeot har visat sig snabb på testerna.
"Flashen" då? Han kör BMW.
Årets STCC körs utan kval. Man har i stället två korta lopp som kvalificering för en final. Till det ena kvalloppet lottas startpositionerna och i det andra stratar man i omvänd lottordning.