Turbulensen kring LFC:s nya klubbmärke har knappast undgått någon under senaste dagarna. Lejoninnan på allsvenska topplagets nya logotyp var förvillande lik ett lejon från fotoredigeringsföretaget Adobes bildbank och sent på onsdagskvällen meddelades att märket nu göras om.
"Vi förstår kritiken och tar till oss den", skrev klubben till sina medlemmar.
Och:
"Det är en bedömningsfråga och alla ser det på olika sätt, och vi vill ju skapa en profil som känns äkta och unik. Vi, LFC och Edit & björnen, har därför kommit överens om att se över lejonhonan och göra justeringar för att särskilja lejonen än mer."
Samtidigt skrev grafiska byrån från Norrköping att klubben inte behövt betala något för det arbete som gjorts.
Det är uppgifter som Ingvar Gustavsson också bekräftar.
– Ja, det stämmer. Det har varit en form av sponsring och vi har inget betalat.
Är det en deal ni har enats om efter missen eller var det bestämt från början?
– Så var det sagt hela tiden.
Enligt Ingvar Gustavsson innebär den senaste förändringen inte heller någon ytterligare kostnad för klubben med saker som behöver skrotas.
– Nej, vi betalar ingenting för framtagning och har inte tryckt något än. Det görs om ett par veckor. Matchställ och sånt.
Overaller och annat material?
– Där har vi de gamla än så länge. Som väl var blev inte märket helt färdigt förrän i slutet av året. I det här fallet var det bra att det inte redan var en massa upptryckt, säger Gustavsson.