– Inte mycket alls, i biljettsystemet just nu är det 318 biljetter sålda och det såklart under all kritik, säger LFC.s sportchef Mia Eriksson.
I maj spelades östgötaderbyt mellan IFK Norrköping och Linköping FC på PlatinumCars Arena i Norrköping, då var det 5420 personer på läktaren, något som LFC vill ha som mål, även fast det är en lång väg dit.
– Vi måste vara offensiva och säga att vi vill slå det. Nu är det dags för Linköpingsborna att vakna upp. Det här är, förutom möjligheten att se Champions league-fotbollen, årets sporthändelse. Inte bara för Linköping utan även för hela Östergötland. Men också för de som inte bor i Östergötland och som vill uppleva att derby. Det är många som kommer bara för att det är derby och rivalitet.
Gör ni några särskilda satsningar inför derbyt?
– Vi måste marknadsföra bättre och mer inför matchen. Vi kommer börja gå ut med olika budskap i våra kanaler, och vi måste bli bättre att berätta varför man ska gå på just denna matchen och inte bara marknadsföra att det är match. Vi kommer skjuta till lite pengar till det.
Förra året var det fullsatt och publikanstormning, hur tänker ni inför i år?
– Nu vet vi vad vi kan förvänta oss. Vi vet vad som gick mindre bra på derbyt och lärde oss mycket om vad som kan hända när man har många personer samlade på en fotbollsarena. Men det är fantastiskt att vara med om ett sånt evenemang vilket jag tror många kände, så jag hoppas det lockar många till derbyt.