– Vi måste öka våra intäkter och jag tror det här är rätt väg att gå, säger marknadschefen Anders Herge.
I dagsläget står Linköpingsföretag för ungefär 40 procent av ÅFF:s sponsorintäkter.
Klubben har haft en säljare baserad i Linköping tidigare. Nu har man anställt en person till och 5 februari öppnas ÅFF Center på Platensgatan i centrala Linköping.
– Jag tror på närheten, det är svårt att vinna förtroende om vi inte är på plats. Nu har vi hittat en jättebra lokal där man även kan köpa sin biljett, sin halsduk och komma in och prata fotboll, säger Anders Herge som själv kommer att jobba inne i Linköping en hel del.
Bokslutet för 2013 är inte klart än. Men enligt Anders Herge står sponsorintäkter för en dryg tredjedel av ÅFF:s inkomster.
– Spelartruppen blir inte billigare och vi måste öka våra intäkter på alla plan, säger Anders Herge.
Två och en halv månad till allsvensk premiär hemma mot Elfsborg. Hur är försäljningen av årskort?
– Nu är vi inget lok inom svensk fotboll när det gäller årskort. Vi landar ungefär som vi gjort tidigare skulle jag tro, kan vi nå 1 300-1400 årskort är vi på rätt väg.