Oscar Svedlund har testat för Skoda.
Det är i stort sett bara Daniel Carlsson, Säfflegrabben som var först ut av löftena och som skrev fabrikskontrakt med Peugeot i somras, som har det motigt.
Daniel Carlsson har ingen bil. Drömkontraktet från augusti-september är nu mer mardröm än lyckorus.
Peugeot har inget att erbjuda honom och vill enligt uppgift lösa svensken från kontraktet.
Svensken skulle ha tränat inför Monte Carlo-rallyt och Svenska Rallyt så här dags i december. Nu går han hemma och vankar i stället. Senast han satt i en rallybil var i oktober i Korsikas VM-rally.
-- Det ser riktigt mörkt ut med Peugeot just nu, medger Daniel. I augusti trodde jag att jag fått världens chans. Nu känns det bara djävligt motigt...
Peugeots och Citroëns besked om att sluta tävla i rally-VM 2006 kom dessutom så sent att nästan alla bra platser i de bra stallen var upptagna. När Daniel Carlsson tittade sig omkring fanns det få luckor i förarbesättningarna.
Helst vill han inte börja om - skrapa ihop en massa miljoner och försöka sig på en nystart.
Henning Solberg, förre världsmästaren Petter Solbergs bror, gjorde så på norska sidan om gränsen och kör en Ford i nästa års VM.
Tobias Johansson har fått sponsorerna att backa upp sin tro på honom med en Subaru WRC inför 2005. Det kan ge honom avstamp för en internationell karriär.
Mattias Ekström har förmågan och han har kontakterna. DTM-mästaren har guldsits i sina rallyplaner, även om 2005 kanske inte resulterar i så många starter.
Oscar Svedlund har fått omsätta sina grupp N-kunskaper i en kort men ändock test för Skoda. Får Svedlund inte chansen 2005 får han det säkert året därpå.
Och PG Andersson, juniorvärldsmästaren hos Suzuki, fortsätter i den klassen 2006 också men ska också vara med och utveckla märkets WRC-bil som ska vara klar 2006.