- Kostnaderna får vi ta senare och hur det ska delas. För min del är jag mer oroad för GP-tävlingarna i framtiden, säger John Postlethwaite på BSI som arrangerar tävlingarna.
Reaktionerna efter lördagens inställda GP-tävlingen på Ullevi har varit mycket starka. Det kommer också att bli kostsamt för arrangörerna att i stället köra GP-tävlingen på lördag.
Engelska BSI är huvudarrangörer medan Svenska Motorcykelförbundet, Svemo, är ansvarigt för de svenska tävlingarna och därmed banan på Ullevi. Risken att den uppskjutna tävlingen kommer att bli dyrt för förbundet.
-- Det är svårt att uppskatta vad det kostar i slutändan. Jag tror personligen att det kommer att hamna mellan en halv och en miljon pund. Det handlar om återbetalningar för biljetter, förlorade tv-intäkter, plocka in produktionsstaben igen och hyra av anläggningen bland annat, säger John Postlethwaite.
-- Men det får vi ta senare. BSI och Svemo jobbar vidare under veckan sida vid sida för att få till en bra tävling. Jag kommer att göra allt för att fansen ska få se tidernas bästa speedway-arrangemang på lördag, säger han.
Banan på Ullevi revs upp i söndags morse av nye banchefen Ole Olsen, Danmark. Allt gammalt material torkades och under måndagen kom också 600 ton nytt banmaterial. Detta sedan man konstaterat att av förra årets material som man återanvänt i år fattades nästan 700 ton!
-- Jag har ingen aning om vart detta tagit vägen. Därför fick vi beställa nytt banmaterial och blanda med det gamla.
Ole Olsen blev mycket nöjd när han fick se det nya materialet.
-- Det kommer att ta ett par dagar men sedan ska vi har en bana som blir riktigt hård och fin. Under slutet av veckan kommer vi sedan att lägga på ytterligare ytmaterial, berättar Postlethwaite.