Sebastien Loeb stormade fram i ledningen i det italienska VM-rallyt på fredagen.
Samtidigt satt Citroenkollegan Daniel Carlsson på flygplatsen i Paris och väntade på transport hem till Säffle.
Han hade kört färdigt i tävlingen som Loeb leder. Carlsson bröt direkt.
Mekaniska problem, stod det på den officiella VM-sidan. Det var en sanning med modifikation. Svensken startade och bröt med detsamma, långt före första specialsträckan.
Vill det sig illa var rallyt på Sardinien hans sista i VM den här säsongen.
Jag vet inte när jag kör nästa gång, sade Carlsson i mobilen från Charles de Gaulle-flygplatsen i Paris.
Det finns ingen schism mellan honom Kronos-stallet som han kör för, försäkrar han.
Det är så komplicerat, säger Carlsson när han försöker förklara.
Citroen och Loeb är en nästan oslagbar kombination i rally-VM just nu. Citroen och Kronos är inte lika imponerande.
Kronos stallchef Marc van Dalen klagade nyligen på rallysidan Crash på nätet över att man inte hänger med riktigt i VM-tempot. Stallet behövde bättre grejer från Citroen så att man fick en snabbare rallybil åt sina förare, tyckte van Dalen.
Loeb körde för Kronos förra säsongen när Citroens fabriksstall temporärt låg ner. Då klagade ingen över tempot. Loeb vann VM.
Nu finns det ett officiellt fabriksstall igen och hos Kronos tycker man att det plötsligt har blivit svårt att nå de resultat man förväntat sig.
Bättre tekniska förutsättningar är en av de faktorer som skulle kunna ge Carlsson ytterligare något VM-rally den här säsongen. Vad som annars händer är oklart.
Att satsa på VM är inte billigt. Satsning och möjligheter måste stå i relation till varandra.
Om det finns andra alternativ än Kronos vill Carlsson inte säga. Något annat än rally-VM kan han heller inte tänka sig.
TT: Rajder som Paris-Dakar kanske?
Inte förrän jag fyllt 40, säger Carlsson. Det är tio år dit...