Många vill se SM-finalen

Vill du se SM-finalen i innebandy på lördag tillsammans med övriga Linköpingssupportrar? Då får du nog snabba på.

Så här såg det ut på SM-finalen i fjol, i Globen. Även i år har det varit rusning efter biljetter på Linköpings läktarsektion.

Så här såg det ut på SM-finalen i fjol, i Globen. Även i år har det varit rusning efter biljetter på Linköpings läktarsektion.

Foto: Jeppe Gustafsson

INNEBANDY2016-04-11 19:30

– Som läget är nu har vi endast ungefär 50 biljetter kvar, säger sportchefen Johan Fredriksson. Vi har försökt att få till fler, men än så länge inte lyckats.

Till finalen har klubben fått 750 biljetter att sälja till sina fans. Och de har på bara några dagar nästan gått åt allihopa.

– Vi upplever faktiskt att det är ett lite större tryck den här gången jämfört med i fjol, säger Janne Svensson, projektledare vid Libk. Jag tror att många som var där förra gången först då förstod hur stort arrangemang SM-finalen är, nu vill man dit igen.

– Och det har man berättat för andra bekanta, hur häftig en innebandyfinal är. Det är ju inte bara två finalmatcher, det är så mycket mer kring arrangemanget med mässområde och annat som lockar.

Han fortsätter:

– Jag hörde från förbundet att den stora rusningen efter biljetter nationellt startade i helgen, efter att vi klara, och under måndagen när Storvreta blev klart.

Johan Fredriksson igen:

– Vi har fått 650 biljetter i klacken och 100 biljetter på en familjeläktare. Vi har haft en överförfrågan på familjesektionen och där lyckades vi få till 100 biljetter till. Totalt finns det nu bara ett 50-tal biljetter kvar och får vi fler intresserade får vi se om vi kan fixa det de sista dagarna.

– Vi vill givetvis att så många som möjligt ska få chansen att stötta vårt lag i den här historiska finalen.

Det blir även i år ett antal bussar från Linköping som tar åskådarna till arenan.

– 75 procent av de som köper hos oss vill även ha en plats i buss. Det betyder att det blir ungefär 10–12 bussar som kommer att åka i karavan upp till Stockholm.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!