1) Med fler tv-matcher blir livepubliken mindre. Numera kan du följa väldigt mycket idrott från tv-soffan – och med så många inpumpade miljoner spelas matcherna på bolagens villkor.
2) Sämre resultat än väntat. Många hade LHC som ett lag för toppen. Men hösten har visat något annat. Framförallt på hemmaplan.
3) Det är en ny tid med förändrade vanor och en samhällstrend som måste tas hänsyn till. Idrott konsumeras inte längre på samma sätt.
4) Ett större utbud och mer att välja på – inte bara när det gäller idrott. Hockeyåskådare går också på konserter med Kent och Elton John i samma arena.
5) Nyhetens behag finns inte längre på samma sätt som på den tiden då toppidrott inte var lika givet i Linköping. Publiken har blivit mer kräsen.
LÄS MER: LHC:s sämsta publiksiffror - någonsin
6) Billigare biljetter finns – men ska du gå på varje match eller med en hel familj så blir det lika sjutton mycket pengar.
7) Nio gånger av tio gånger, eller till och med ännu mer, är Saab arena för stor för LHC:s bästa.
8) Många påstår att det är en fråga om tid – som inte längre finns i ett allt mer uppskruvat tempo.
9) Det är många matcher och allt fler väljer, av olika skäl, att bara gå några utvalda.
10) Känns det inte som att det varit en ovanligt profilfattig SHL-höst? Jo, det gör det.
11) Hösten är alltid extra tuff att locka publik. Det vet vi sedan tidigare.